De Kralingsche School

Welkom op de website van De Kralingsche School! Bekijk hier ons filmpje:

De Kralingsche School is in 1912 ontstaan doordat enkele ouders met elkaar een school op wilden richten waar het onderwijs meer strookte met wat zij verlangden voor hun kinderen. Er werd een klasje begonnen in het perceel Voorschoterlaan 25. Daar heeft de school drie jaar gezeten. Volgens de verhalen waren het jaren van ‘recht en genoeglijk werken.’

In september 1915 werd het huidige Kralingsche Schoolgebouw opgeleverd. Tot 2014 functioneerde het gebouw nog steeds, maar was zeker niet toegerust voor het onderwijs van de toekomst. Met een forse subsidie van de Gemeente Rotterdam werd het gebouw in de zomers van 2015 en 2016 van binnen en van buiten grondig duurzaam verbouwd. Licht en transparantie, maar ook frisse lucht waren aandachtspunten tijdens de verbouwing.

In de Rozenburglaan staat nu een prachtig en statig gebouw, dat van binnen helemaal is vernieuwd. Klaar voor de komende decennia les aan de Kralingsche jeugd.